Customer Excellence Manager till Kronans Apotek

Företag: Kronans Apotek

Ort: Stockholm 

Omfattning: Tillsvidareanställning 

Sista ansökningsdag: 2024-12-18 

Vi på Kronans Apotek gör en enorm satsning på vår kundservice och letar nu efter en Customer Excellence Manager. Detta är en helt ny roll inom bolaget där du får vara med och driva samt optimera kundupplevelsen. Vill du, tillsammans med oss, utforma den bästa kundservicen inom apoteksbranschen i Sverige? Läs mer nedan.

Vad erbjuder vi?

Kronans Apotek erbjuder för dig som medarbetare en rad olika förmåner såsom friskvårdsbidrag på 5000kr, extra ledighet vid vissa tillfällen, rabatt på träningskort hos olika kedjor, personalrabatt på egenvårdsprodukter med mera. Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa och finns där för att stötta dig på den resan. Genom våra må-bra-samtal skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling som behövs för att växa och trivas, och kanske leder din resa till nya och spännande möjligheter inom vår värld på Kronans Apotek.
Kronans Apotek är den största apotekskedjan i Sverige sett till antal apotek. Vi har cirka 500 apotek (inklusive cirka 45 franchiseapotek) från Skåne i syd till Lappland i norr, en e-handel med över 20 000 produkter på vårt lager i Enköping, samt ett servicekontor beläget i centrala Stockholm. Är du nyfiken på att lära känna oss ytterligare, klicka dig in här: https://www.kronansapotek.se/om-oss/.
 

Vem söker vi?

  • Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, marknadsföring, analys eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Minst 3 års erfarenhet inom analys och kundfeedbackhantering, gärna med erfarenhet av försäljning eller merförsäljning inom kundservice.
  • Erfarenhet av projektledning och förändringsledning.
  • Förmåga att driva och följa upp försäljningsmål.
  • Starka analytiska och strategiska färdigheter.
  • Erfarenhet av att arbeta med analysverktyg och system för kundfeedback och rapportering.
  • Goda kunskaper inom Microsoft Office-paketet och PowerBI.
  • Utmärkt kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt i både svenska och engelska.
  • Erfarenhet av att samarbeta med olika avdelningar.


Vi söker dig som är självständig och målinriktad, med ett starkt driv för att skapa värde för kunden. Du har en strukturerad och analytisk approach, och en imponerande förmåga att bearbeta och tolka stora mängder data för att fatta välgrundade beslut. Som person är du flexibel och anpassningsbar, vilket gör att du arbetar proaktivt och effektivt i en dynamisk miljö. Din lösningsorienterade inställning och kundcentrerade tänkande hjälper dig att ständigt förbättra kundupplevelsen. Dessutom är du kommunikativ och samarbetsinriktad, med en förmåga att motivera andra och driva förändringsarbete för att skapa långsiktiga resultat.
 

Vad innebär rollen?

Som Customer Excellence Manager kommer du att spela en central roll i att säkerställa att kunderna alltid får en positiv upplevelse. Du kommer att leda arbetet med att samla in och analysera kundfeedback, identifiera förbättringsområden och utveckla strategier för att öka kundnöjdheten. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter;
  • Ansvara för att samla in, analysera och tolka kundfeedback från olika kanaler för att identifiera trender, mönster och områden för förbättring.
  • Driva förändringsarbete och förbättringsprojekt för att optimera kundupplevelsen och stärka kundnöjdheten, baserat på insikter från analyser.
  • Samarbeta med andra avdelningar såsom marknadsföring, produktutveckling och IT för att skapa kundcentrerade lösningar och processförbättringar.
  • Utveckla och genomföra strategier för att öka försäljning inom kundservice, inklusive att identifiera och implementera bästa praxis för merförsäljning samt korsförsäljning.
  • Ta fram rapporter, mätvärden och KPIer för att följa upp försäljningsresultat och identifiera förbättringsmöjligheter.
  • Konkurrensanalys och research för att säkerställa att vår kundservice överträffar branschstandarder.
  • Använda data för att utveckla utbildningsmaterial och coacha kundserviceteamet i kunddialog samt försäljningsstrategier.
  • Skapa och rapportera regelbundet om insikter och utvecklingsinitiativ till ledningsgruppen samt andra intressenter.
  • Aktivt deltagande i Kundservice ledningsgrupp.


Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vårt kontor ligger i Stadshagen med möjlighet till hybridarbete eller arbete från annan ort. Du kommer att tillhöra vår kundserviceorganisation.

Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av Kronans Apotek. Vi på 2Complete har som standard att genomföra säkerhetsprövningar i alla rekryteringsprocesser, vilket inkluderar ekonomisk skuldupplysning och utdrag ur belastningsregistret.

Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skratt kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila stephanie.nielsen@kronansapotek.se och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se.

Är det dig vi söker? Välkommen in med din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryterare på 2Complete.
 

2Complete

Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.