Automation Manager till Kronans Apotek
Företag: Kronans Apotek
Ort: Stockholm
Omfattning: Tillsvidareanställning
Sista ansökningsdag: 2024-12-18
Vi på Kronans Apotek gör en enorm satsning på vår kundservice och letar nu efter en Automation Manager för att leda och utveckla våra tekniska lösningar. Detta är en ny roll hos oss och en fantastisk möjlighet för dig som vill vara med och forma framtidens kundservice. Kan det vara just dig vi söker?
Vad erbjuder vi?
Kronans Apotek erbjuder för dig som medarbetare en rad olika förmåner såsom friskvårdsbidrag på 5000kr, extra ledighet vid vissa tillfällen, rabatt på träningskort hos olika kedjor, personalrabatt på egenvårdsprodukter med mera. Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa och finns där för att stötta dig på den resan. Genom våra må-bra-samtal skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling som behövs för att växa och trivas, och kanske leder din resa till nya och spännande möjligheter inom vår värld på Kronans Apotek.
Kronans Apotek är den största apotekskedjan i Sverige sett till antal apotek. Vi har cirka 500 apotek (inklusive cirka 45 franchiseapotek) från Skåne i syd till Lappland i norr, en e-handel med över 20 000 produkter på vårt lager i Enköping, samt ett servicekontor beläget i centrala Stockholm. Är du nyfiken på att lära känna oss ytterligare, klicka dig in här: https://www.kronansapotek.se/om-oss/.
Kronans Apotek är den största apotekskedjan i Sverige sett till antal apotek. Vi har cirka 500 apotek (inklusive cirka 45 franchiseapotek) från Skåne i syd till Lappland i norr, en e-handel med över 20 000 produkter på vårt lager i Enköping, samt ett servicekontor beläget i centrala Stockholm. Är du nyfiken på att lära känna oss ytterligare, klicka dig in här: https://www.kronansapotek.se/om-oss/.
Vem söker vi?
- Minst 5 års erfarenhet av kundservice och arbete med att förvalta system inom kundservicesammanhang.
- Erfarenhet av produkt- eller processägandeskap.
- Stark känsla för ägarskap och förmåga att leda tekniska projekt.
- Erfarenhet av teknisk felsökning och optimering av system.
- Vana av att arbeta datadrivet och med en mycket god förståelse för vilka KPIer som är viktiga inom kundservicearbete.
- Erfarenhet av att implementera och driva förändringsprojekt inom kundservice och automation.
- Flytande svenska och engelska både i tal och skrift.
Meriterande erfarenheter:
- Kunskap om relevant lagstiftning och regelverk som berör system och dataskydd.
- Erfarenhet av att arbeta med analysverktyg och rapportering för kundservice.
Vi söker dig som är självständig och initiativtagande, med en stark förmåga att motivera andra och driva förändringsarbete. Du är strukturerad och noggrann, med en god analytisk förmåga som hjälper dig att fatta välgrundade beslut. Med din skicklighet att hantera flera projekt och arbetsuppgifter samtidigt, och din förmåga att prioritera effektivt, är du väl rustad för en dynamisk arbetsmiljö.
Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter och en flexibel inställning som gör dig väl lämpad för att arbeta i team. Du förstår vikten av en kundserviceorienterad kultur och strävar efter att leverera högsta kvalitet i allt du gör. Din styrka ligger också i din förmåga att bygga nätverk och att skapa korsfunktionella kommunikationsflöden som stärker samarbetet och effektiviteten i organisationen.
Vad innebär rollen?
- Ansvara för att implementera ett nytt kundservicesystem som möter kundservicens behov och krav.
- Säkerställa att systemintegrationer och automationslösningar är på plats för att effektivisera arbetet och förbättra kundupplevelsen.
- Ansvara för systemets drift och funktion samt hålla kontakt med leverantörer av kundservicesystem.
- Utbilda och informera personalen om systemets funktioner och förbättringar.
- Ta fram och underhålla dashboards och rapporter för att stödja förbättringsarbete inom kundservice.
- Delta i tvärfunktionella arbeten för att optimera kundserviceprocesserna.
- Säkerställa att systemlösningar följer gällande lagar och regelverk.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vårt kontor ligger i Stadshagen med möjlighet till hybridarbete eller arbete från annan ort. Du kommer att tillhöra vår kundserviceorganisation.
Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av Kronans Apotek. Vi på 2Complete har som standard att genomföra säkerhetsprövningar i alla rekryteringsprocesser, vilket inkluderar ekonomisk skuldupplysning och utdrag ur belastningsregistret.
Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skratt kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila stephanie.nielsen@kronansapotek.se och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se.
Är det dig vi söker? Välkommen in med din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryterare på 2Complete.
2Complete
Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
2Complete är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.